İbn Haldun Üniversitesi (İHU) Hibe Projeleri Birimi, Proje Destek Ofisi bünyesinde üniversitenin misyon ve vizyonuna uygun olarak stratejik hedefler doğrultusunda faaliyetler yürütmektedir. Bu bağlamda, Hibe Projeleri Biriminin görev ve sorumlulukları aşağıdaki şekilde sıralanabilir:
• Güncel proje ve hibe programlarının duyurularını takip etmek, uygunluk şartlarını sağlayan programların e-mail üzerinden ve diğer ağlarda paylaşımını yapmak,
• Proje başvurularına teşvik ve motivasyon amaçlı yönetim ve ilgili birimlerin koordinasyonunda üniversite mensuplarına yönelik etkinlikler düzenlemek, haberdar etmek ve katılımcı yönlendirmek,
• Kendisine atanan projelerin belirlenmiş zaman içerisinde uygunluk kontrolünü (teknik kontrol, bütçe kontrolü vb.) yapmak,
• Uygunluk kontrolü yapılan projeleri revize işlemleri için koordinatör ve müdürlük onayıyla başvuru sahibine ulaştırmak,
• Revize edilen projenin son kontrol ile koordinatör ve müdürlüğe iletmek,
• Öğretim üyeleri, araştırmacılar ve öğrencilerin araştırma alanlarına göre başvuruda bulunabilecekleri fon kaynaklarını belirleyip koordinatör ve müdürlük denetiminde başvurular için proje geliştirme sürecini başlatmak,
• Öğretim üyeleri, araştırmacılar ve öğrencileri fon kaynakları hakkında bilgilendirmek ve gerekli yönlendirmeleri yapmak,
• Desteklenen projelerin idari/mali süreçlerinde başvuru sahibi-üniversite koordinasyonunu sağlamak,
• Başarılı proje teklifleri için sözleşme hazırlığı aşamasında gerekli dokümanların sağlanması ve sözleşme süreçlerinde destek ve danışmanlık sağlamak,
• Yürütülen projelerin takibini yapmak ve ilerleme durumu hakkında rutin olarak yönetimi bilgilendirmek,
• Kendisine atanan projelerle ilgili yapılan harcamaları, destek tutarlarını ve gelen ödemeleri takip etmek ve yönetime raporlamak,
• Kendisine atanmış olan projelerin durumuyla ilgili görsel veya yazılı sunumlar hazırlamak, web sitesinde ve sosyal medya araçlarında yayımlanmasını sağlamak,
• Proje işbirlikleri ve fikri haklar süreçlerinde başvuru sahibini ilgili birimlere yönlendirmek,
• Kontrolü yapılmış olan ilgili dokümanları (listeler, evrak kopyaları vb.) dosyalamak ve arşivlemek,
• Görev alanında, yürürlükteki ilgili dokümanlara (yönerge, prosedür vb.) uygun olarak çalışmak,